Arg-ledsen-hatisk

Så många känslor som vällde inom mig när jag läste en artikel igår om en 25-årig mamma i Tyskland som fick 8 års fängelse för dråp på sin 2-årige son!! Vet ni vad hon gjorde?!! Julen 2007 låg pojken ganska sjuk som småbarn ibland blir, men det passade inte in i hennes schema för hon skulle resa bort några dagar till en kille som hon hade träffat över nätet. Hon LÄMNADE sin son hemma själv med några kex och lite vatten och sedan stack hon. 3 dagar senare kom hon tillbaka, då var den lille pojken nästan medvetslös. Dagen efter visade han nästan inga livstecken och inte förrän då tillkallade hon ambulans, men det gick inte att rädda hans liv. Pojken svalt ihjäl och han vägde 10 kg när han dog.
FY FAN!! FY FAN!! Det gör så ont i mitt hjärta att det här lilla barnet inte bara fick sitt liv taget men att han avled i ensamhet...
Finns det ett tillräckligt straff för något sådant?!!
Har läst att vissa människor med sådana här brott får skyddad identitet efter deras fängelsestraff för att de inte ska utsättas för fara av allmänheten. Är detta ett j-vla skämt eller?? Vem är det de skyddar egentligen, för det stackars barnet fick inte något skydd! Må den här mamman brinna i helvetet, för det e exakt där hon hör hemma!



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: claudia

AHHHHHHHHHHHH man blir så arg!!!! HÅller med dig helt.

claudia

2009-08-14 @ 10:33:45
Postat av: Kristina

Jag blev lika upprörd som dig när jag läste!!!

Vad som gör det ännu värre ett barn på 2 år som väger 10kilo den undervikten har inte skett på de tre dagarna mamman måste ha misskött barnet innan också!!!!!!Skrämmande!!!!!!!

2009-08-14 @ 16:31:31
Postat av: Tina

Helt rätt Kristina!!

Det vi kan göra i en sådan hjälplös situation är att hålla ögonen öppna ifall något barn i ens närhet far illa...

2009-08-14 @ 17:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback