Vet inte ens vad man ska ha för rubrik...

Under de senaste veckorna har jag kommit till insikt av vissa saker.
Jag tänker inte skriva detaljer med hänsyn till andra människor,
men jag har börjat undra hur man ska prioritera egentligen.
Är det jag som har underliga värderingar kanske?
Är jag en alldeles för principfast människa?
Varför tar jag så illa vid mig annars?
Här går man och lägger ner tid och energi för att få till ett tillfälle för alla nära och kära att umgås och ha kul ihop men istället får man kalla handen tillbaka. Det uppskattas inte och tas för givet.
Sorgligt men sant!
Det har gått så pass långt att jag börjar fundera på att det är kanske så det ska vara, kanske är det jag som ska ändra på mitt beteende.
Jag kan iaf säga så mycket som att jag har lärt mig en hel del under dessa få veckor och det är även troligen sista gången jag la ner min tid på att arrangera någonting.

Jag måste även skriva min tacksamhet till de som faktiskt har visat glädje och uppskattning!!
Tack tjejer, ni vet vilka ni är! 


xxx Tina 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att du är en fantastisk vän och skall fortsätta just så som du är. Tyvärr kan man många gånger känna att man blir tagen för given, som du säkert känner lite nu. Så är det när man har stort hjärta och engagerar sej i saker. Men en sak skall du veta Tina, att vänner som du växer inte på trän. Och dina idéer och förslag känns alltid roliga, tyvärr tar man sej inte alltid tid att ge feedback på dom. Och jag tycker det är nyttigt att du skriver din besvikelse, kan nog vara en väckarklocka för de parter som känner sej lite träffade. Jag kan känna att fastän vi inte har kontakt hela tiden, så hade du funnits för mej när jag behöver en vän, och jag hoppas att du känner detsamma för mej.

Fortsätt vara som du är!

Underbart med männsikor som bubblar idéer.

Kram till dej! Och din lilleman såg skitsöt ut framför datorn ;).

2009-12-02 @ 21:01:38
Postat av: Jennie

Glömde skriva mitt namn ;)

2009-12-02 @ 21:02:35
Postat av: K

Jag kommer att ha skitkul!!!! :-)

2009-12-02 @ 22:11:18
Postat av: Nur

jag kunde inte sagt det bättre själv... håller me Jennie!

Vi gillar och älskar dig för den du e och så som du behandlar och uppskattar andra.. Varflr skulle du ändras? fortsätt du vara ditt underbara jag.. så kan alla andra sträva efter att vara som dig! :-D puss på dig!

2009-12-02 @ 23:46:12
URL: http://thediaryofns.blogspot.com
Postat av: Katty

Gumman,

jag vet inte personligen hur du känner dig för jag har aldrig varit den som engagerar saker, men mina systrar & några av mina vänner e värsta evangemangörer eller vad man nu säger. Många gånger känner de sig besvikna över the lack of response från folk, men både du & de bör veta att hade det inte varit för folk som er som planerar & sätter fräs i baken på folk & engagerar så hade alla samhällen kollapsat. Allt jag kan säga till "tröst" e att den besvikelsen e en naturlig del av den slags energi & engagemang som ni underbara väsen lägger ner; betyder det att ni ska sluta? NEJ!! Fortsätt, kämpa på, don't be defeated! Inte för att förvandla detta till ett Civil Rights-speech, men ärligt talat, from the bottom of my heart: Jag tror att stora personligheter som Martin Luther King, Malcolm X, Mahatma Ghandhi, Isabel Allende, Fjärilarna, & fler personligheterna genom tiderna var just sådana personligheter som dig själv & mina systrar. Klart att man blir besviken, det blir man av människor. Men du ska veta att bland de som kanske "shy away from helping" finns många som innerst inne uppskattar att ni gör vad ni gör. Jag älskar folk som kan dra igång grejer eftersom jag själv saknar den talangen! Jag e duktig på att promote & sånt, men att själv skapa "an event" det e jag inget bra med. Jag antar att du pratar om den där tjej-kvällen du snackade om på fb, & jag vill att du ska veta att när jag läste hur du ordnar det varje år & försöker samla "the girls" så att säga, så blev jag alldeles varm om hjärtat & tänkte "alltså, världen behöver fler kvinnor som Tina". Vi alla behöver känna gemenskap & speciellt "the sisterhood", & hur ska man göra det om ingen någonsin ställer upp? Snälla, ge inte upp, Tina, det finns många kvinnor som behöver just det som du kan ge genom din personlighet, många som behöver den gemenskapen men som av olika skäl inte inser/visar det. Vissa kanske går igenom abusive relationships & vågar/orkar inte blanda sig, andra kanske helt enkelt inte inser vilken guldklimp de sitter på. Men snälla, on behalf of all women who desperately need their "sistas", sluta inte vara den du är! <3

2009-12-03 @ 01:02:04
URL: http://skeelosback.blogspot.com
Postat av: Tina

Jennie, Nur och Katty: Hur ska jag beskriva mina känslor när jag läste era värmande ord?

Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka och bara det bevisar hur hårt jag egentligen har tagit detta.

Visst, jag borde inte ta det personligt men det gör jag! Varför? Jo, om jag prioriterar att få en möjlighet att umgås med vänner och få minnen för livet, varför gör inte vissa andra det då?!



Jennie: Du känns för mig väldigt trygg, alltid kommer du med visa ord.

Jag vet att jag kan falla på dig så som den storasyster jag inte har.

Vi två har en unik bakgrund och vi är svetsade för livet oavsett hur mycket kontakt vi har.



Nur: Jag ser mig i dig, behöver jag säga mer än så?

Jag är stolt över dig och det du gör, det vet du!

Jag hoppas att vi har en början på nåt fint ihop!



Katty: Du satte ord på mina känslor.

Även om du inte vet hur jag känner som du skriver så kunde du iaf beskriva det.

Tydligen förstår du vikten i varför jag gör som jag gör och det räcker för mig!

Gemenskap är något oerhört viktigt för mig, men det blir en lärdom för mig att alla inte resonerar likadant!



Tack!!

2009-12-03 @ 08:23:06
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: claudia

Kan inget annat är och hålla med dina vänninor ;) va som du är... och det låter ju alldeles underbart!

Bara för att vissa människor har lite svårare att visa uppskattning betyder det inte att de inte uppskattar vad du gör och gjort!

jag och Maria uppskattar att vi blivit bjudna (om det är lördag vi talar om) annars sorry!



Kommer bli jätte roligt och vi har längtat sen den dagen du bjöd oss...hoppas på nästa år och det kommer bli roligt,härligt,massa skratt och super sällskap!!

puss pusss...claudita.

2009-12-03 @ 09:08:21
Postat av: Tina

Claudia, Maria och Kristina: Tack tjejer för att ni skickar så mycket positiv energi!

Jag SKA ha kul "no matter what" och Big Bowl ska sättas i gungning av oss partyanimals!!

2009-12-03 @ 09:39:46
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Maja.

Hatar känslan av att människor tar en för givet, speciellt när det är samma personen gång på gång som på något sätt gör oss besviken för att de inte visar någon uppskattning eller visar engagemang. Antingen måste man säga åt de människorna vad man tycker och känner eller så måste man nog lära sig att skärma av. Ett steg till att ändra sig själv måste ju i sådant fall vara att säga ifrån(?) Hoppas det löser sig.

2009-12-03 @ 10:21:18
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Of course Tina så ska Big Bowl sättas i gungning av oss och tänk på det att de som valt att inte följa med det är ju kanske de som hade gjort stiltje på vattnet och vi vill ju ha höga vågor!!! Eller hur??!



Och det ska ju bli kul att träffa nya ladies som jag inte träffat innan!!



Kram see u saturday iklädd höga vadarstövlar för här ska det stänkas!!!!!:-)

2009-12-03 @ 10:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback