1:a Advent

Redan!!
Jag och Nevin väntar på att Mickael och Neo ska bli färdiga med ljusuppsättningen utanför huset.
Mysigt är bara förnamnet när allt blir färdigt här hemma.
När det är klart ska vi åka till Ica Maxi eftersom vi har märkt under åren att de har väldigt fina julgrejer.
Kanske hittar vi nåt mer att smycka vårt hem med...
Idag ska det även hinnas med julskyltningen på stan, vi får se om barnen uppskattar det lika mycket som oss.
Känner jag mina pojkar rätt så nöjer de sig nog med att bara åka karusellen.

Kan ju meddela att Neo uppskattar inte så mycket för tillfället, han gnäller för allt känns det som.
Säger man nåt fel eller gör nåt fel (enligt honom) så ligger han och gapar, skriker och gråter (låter mest som gnäll) och detta kan han göra lååånga stunder flera gånger om dagen.
Det känns som om vi har en konstant kamp med honom om ALLT!!
Vissa stunder vet man inte vart man ska ta vägen, när ska detta ta slut?!
Ni kanske tycker att jag gnäller mycket när det kommer till Neos trots men det känns bättre att skriva av sig det och kanske finns det andra som har det liknande hemma som förstår min sits.

Nu ska vi göra oss iordning.... ha en underbar söndag!!

Ps. Nästa inlägg kommer att vara provocerande, så håll utkik!


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Julia

Fin Fin blogg jätte nice asså :)

2009-11-29 @ 12:15:20
URL: http://lilljullans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trots är aldrig kul, men som med mycket annat gäller det att ge och ta!!!

Har inte så mycket problem med trots hos M n M men klart att det finns men då brukar jag istället för att bli arg vända helt och bli jätteglad och tro mig det smittar av sig och så är vi alla glada!!

Men trots ter sig annorlunda från barn till barn och detta funkar på mina!! Tur kanske fast jag tror mer på skicklighet!!!;-D

Hur som helst, lycka till!!!!

2009-11-29 @ 12:33:08
Postat av: Kristina

Varför syns inte mitt namn????

2009-11-29 @ 13:12:17
Postat av: Emma

Ser fram emot nästa inlägg då =)

2009-11-29 @ 15:16:13
URL: http://ebohman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag vet precis vad du menar Marina har vi haft samma problem med i varje trots hon kommit in i just nu sex års trotsen o jag tror nog detta är det värst som en liten tonåring. Däremot har vi knappt märkt av Paulinas trotser så jag tror det är från bran till barn hur utmärkande den blir.

2009-11-29 @ 18:36:28
Postat av: Anna

Ja, du vet ju Tina hur jag haft det med Emil. Han har trotsat sen han var 1 år och även om trotset förändras så är det fortfarande han som trotsar mest här hemma. Hugo är sååååå mycket enklare att uppfostra, han kan gnälla lite men sen är det inte ngt mer. Med Emil kan man bråka en hel dag om han vaknar upp på fel sida. Inget är liksom enkelt med honom. Och just som Camilla srkiver så har även Emil kommit in i 6-års trotsen och bär sig åt som en tonåring med hårda steg i trappan, dörrar som slängs igen och stor tjut varenda gång vi förmanar honom. Vissa barn är så här. Man får väl helt enkelt lära sig leva med det och försöka ta vara på de ljusa stunderna. För Emil kan samtidigt vara den mest kloke, förståndige och underbara kille som finns i hela världen! Kram på dig!!!

2009-11-30 @ 11:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback