Inte ens en halv chans!

I en del amerikanska stater har man lagligt fått igenom sexförbrytarlistor.
Det är listor på dömda sexförbrytare i en stat som allmänheten kan läsa i och på så sätt få reda på om man har någon sådan förbrytare i grannskapet.
Detta är något som jag är helt för och hoppas på att vi i Sverige oxå får igenom en dag!
Visst, de här förbrytarna förklaras ofta sjuka eller störda.
Efter avtjänat straff så ska de ut ur vården eller fängelset för att anpassas till samhället.
Ja, så säger rättssytemet... att alla förtjänar en andra chans.

När det kommer till mina eller andras barn så är jag INTE villig att ta en halv chans för att de här förbrytarna är rehabiliterade. Den "lilla" risken vägrar jag att ta!! Aldrig i livet!!
För mig handlar det om att skydda barnen till max och därför önskar jag att sådana listor införs i vårt land.

Jag växte upp på en gård där vi hade en medelålders man som granne.
Han var alltid otroligt generös mot oss barn på gården.
Många gånger såg jag många av mina kompisar springa upp till honom men eftersom jag hade en sådan sträng far så vågade jag inte ens närma mig hans port.
En dag kom rektorn in till klassen och bad mig följa med till hennes rum, där satt två polismän.
De började intervjua mig om den här mannen och jag blev helt ifrån mig när de berättade att flera av mina kompisar hade blivit sexuellt utnyttjade.
Jag var bara 10 år och kände mig illamående, det kunde lika gärna varit jag oxå.
Detta var en pedofil vi hade som granne!
Han dömdes till två års fängelse!!! Två år!! Förutom det så fick han betala skadestånd och aldrig bosätta sig i samma område.
Vet ni var han bor nu?! 200 meter ifrån samma gård!!

Listorna är ett måste för att skydda våra barn!
Hellre dömer jag en f.d sexualförbrytare än låter riskera mina eller andra barns välmående!!


xxx tina

Kommentarer
Postat av: Jennie

Borde utvisa alla pedofiler till en egen "pedo"ö. Utan någon som helst möjlighet till att ta sej tillbaka till civilisationen igen. Där kunde dom alla fått leva resten av sina liv och kan våldföra sej på varandra. Fånga sin egen mat, sova var dom än ville på sin lilla ö. Inte få en enda chans att komma tillbaka igen. En liten liten ö mitt ute i smeten. Dom har kastat bort sin chans att leva bland vanliga människor. Tror inte dessa människor kan rehabiliteras. Tror där är fel i skallen på dom.

Dom har ingen spärr, gränslösa och i mina ögon icke mänskliga.

2009-11-29 @ 21:18:25
Postat av: Ronya

Menar du på riktigt att rektorn och poliserna berättade för en 10-åring att hennes kompisar blivit sexuellt utnyttjade? I så fall så begick de ett STORT tjänstefel.

Pedofiler och andra våldtäktsmän är vidirga. Det är nog ingen normal människa som tycker annorlunda. Men en 10-åring vet inte ens vad "sexuellt utnyttjad" betyder...

2009-11-29 @ 21:50:21
URL: http://ronyaponya.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, tack, va söt du är! Men, nu har jag gjort alla obligatoriska moment (och självklart var de sista kapitlena roliga!!) och hoppas att jag nu ska kunna lägga matten bakom mig för alltid! ;) Vad är det du läser för något?



Angående inlägget, är så hemskt att höra hur det får fungera, självklart är alla sexuella förbrytare "fula", men att man går på barn är verkligen det absolut värsta jag kan tänka mig här i världen!! =(

2009-11-30 @ 03:20:11
URL: http://ebohman.blogg.se/
Postat av: yalda

Jag reagerade precis som Ronya när jag läste din text. Sånt där berättar man väl inte för ett barn? Visste du vad sexuellt utnyttjad var när du var 10?? Jag visste knappt vad sex var ens!!! Dessutom så är det LAG på sekretess för pedagoger som jobbar inom barnomsorg. Snacka om tjänstefel.

2009-11-30 @ 09:36:41
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Jilina - inte som alla andra...

TVÅ ÅR? Det är ju ett skämt. Likaså den dom som den som förgrep sig på mig då jag var nyss fyllda 15: 30 000 i skadestånd fick jag och han ett års villkorligt!!



Oavsett då skulle jag se att sexförbrytare får livstid.



O jag håller med dig i det du skriver för övrigt.

2009-11-30 @ 09:53:46
URL: http://jilina.se
Postat av: Tina

JA!! De berättade vad som hade hänt med mina kompisar, sen om de använde ordet antastad, våldtagen eller sexuellt utnyttjade kommer jag inte exakt ihåg...

Det var väl kanske deras taktik för att få reda om det hade hänt mig!!

De sa inte namnen på flickorna men det fick jag veta längre fram i tiden.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din fråga Yalda?!

2009-11-30 @ 13:21:52
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Tina

Jilina: jag beklagar VERKLIGEN det som har hänt dig!

Detta är något du får leva och handskas med resten av ditt liv, medans förbrytaren kom så lindrigt undan!!

Kram på dig

2009-11-30 @ 13:25:33
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: yalda

Som sagt reagerar jag på att de tog upp en sådan allvarlig sak med en 10åring. Det är ett brutalt sätt att introducera en grym sjuk värld för en intet ont anande barn. Tycker det är hemskt men saker och ting har ändrats sen dess. Kom på att vi faktiskt snackar om en grej som hände för ca 20 år sen och nu gör man ju helt annorlunda vid en liknande situation.



För övrigt så håller jag med om att dessa äckliga människor borde vara offentliga..

2009-11-30 @ 14:17:15
Postat av: Jennie

Hej igen,

kolla denna sidan, om man inte kan se än så kan man det varje fall inom snar framtid. Intressant!

Googla "OG avslöjar sexförbrytare". Så kommer ni in på Fria Nyheter och att OG tar över kriminellt.com. Klickar ni sen på deras bild kommer ni in på en sida som avslöjar dömda sexbrottslingar och var dom bor. Tror man måste vara medlem för att kunna se bilder, har inte kommit så långt.

2009-11-30 @ 20:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback