Alla historier har två sidor

Läste häromdagen att hittills är det 50% av befolkningen som väljer att avstå från vaccinet.
Detta visar bara hur svårt folk tycker att beslutet är, Sverige är delat i två.
Vad man än beslutar sig för är man nog lite orolig för om det är det rätta.
När inte ens experterna är eniga är det svårt att vi ska vara det.

Men jag måste också klargöra en sak:
Jag har skrivit tidigare att massvaccinationen är även en ekonomisk fråga, INTE att det BARA är en ekonomisk fråga.

När det kommer till vaccinet så tror inte jag att det finns ett rätt eller fel svar.
Alla utgår från sina situationer och information.

Vill även tillägga att jag har märkt av en mer irriterad attityd av de som har valt vaccinet mot de som avstår.
Hur kommer detta sig?

                                                  



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Stintan

Den irriterade attityden kommer sig nog av att man måste hela tiden förklara och försvara sig varför man låtit sina barn bli vaccinerade. I vårt fall blir vi oftast dumförklarade och det är inte ok. Jag ifrågasätter inte dom som väljer att inte vaccinera sig. Jag hoppas bara för deras skull att dom verkligen är säkra på sin sak.

2009-10-23 @ 09:14:43
Postat av: Anna

Halloj Tina, vi har valt att vaccinera Emil av olika anledningar. Hugo får dock inte och det tycker jag e helt ok eftersom han är för liten. Jag tycker dock inte att jag märkt av en mer irriterande attityd hos de som vaccinerar. Min personliga uppfattning är att alla borde vaccinera men jag har stor respekt för de som väljer att avstå. Vi kommer ju ändå att undvika en pandemi även om det bara är hälften av befolkningen som vaccinerar sig och det är ju det viktigaste! Ha det gott! Kram Anna

2009-10-23 @ 14:59:29
Postat av: Camilla

Jag avstod också från att vaccinera mina barn.

Detta har jag fått försvara många gånger mot de som vaccinerat sina.

Detta är inte okej jag ifråga sätter inte dem.

Många på hopp från andra föräldrar.

Kan inte för stå ,då skulle jag varit lika irreterad på dem.

Men det är jag inte, alla fick vi valet att vaccinera eller ej. Alla har vi tagit beslutet ut ifrån den information vi har plus våran egna åsikter.

Det finns inget som är rätt eller fel i denna fråga.

2009-10-23 @ 18:15:23
Postat av: Tina

Anna: Du kanske inte har känt av attityden eftersom ni faktiskt har valt att vaccinera. Med Hugo har du inte ens behövt fundera.

Jag har ju å andra sidan behövt ta beslutat men valt att avstå.

Tänk nu på att det skiljer sig 2 månader mellan våra söner. Varför skulle vaccinet vara mer anpassat för Neo?

Jag skulle själv kunnat ta vaccinet men avstår till Neo eftersom han precis fyllt 3 år.



Camilla: Det var exakt det jag menade, jag ifrågasätter ingen som vaccinerar. Därför vill jag inte bli ifrågasatt att vi avstår(rättare sagt Neo avstår).



Kram på er tjejer!

2009-10-23 @ 19:11:47
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback