Dumma sms

Jag måste börja sätta stopp för de här dumma sms:en.
Ni vet de som skickas från alla butiker man är medlem i...
Man tittar på sin mobil och ser att man har sms, man blir glad o tänker vad kul att nån har skickat sms. 
Snart så inser man att det var Åhlens, H&M, Kicks, Pilgrim eller osv. Jätteroligt! NOT!
Som om det inte vore nog så har de under två dagar även skickat fel erbjudanden och skickat sms o bett om ursäkt. Nä, snart är det trakassering varning på de alltså.
Nu måste jag börja sätta stopp för de sms:en. Vill inte ha de.

Vet ni vad jag avskyr mer??
TELEFON FÖRSÄLJARE!! (Sorry, om du jobbar med det men du tycker säkert själv att det är jobbigt att störa folk på kvällar o helger)
För mig spelar det ingen roll vilken tid på dygnet de ringer, för jag blir lika irriterad ändå!

Nu när jag ändå är igång... vet ni vem som ringde mig i helgen??!
RADIOTJÄNST!

Så här löd samtalet:

RT: "Hej! Mitt namn är ----- och jag ringer från Sveriges Radiotjänst."
Jag: "Hej!" (Stelnade till under ett par sekunder)
RT: " Har du köpt en digitalbox ifrån Viasat?"
Jag: "Ja." snabbt därefter: "Men den är ur funktion."
RT: "Har du en Tv hemma?"
Jag: " Eeeeeh, är det en kuggfråga, eller?"
RT: " Har man en Tv hemma så måste man betala avgift till Radiotjänst."
Jag: " Även om man inte kan se på den? Boxen är ju ur funktion."
RT: "Ja, det måste man!"
Jag: "Det låter ju inte rättvist."
RT: "Ja, men så ligger det till!" 
Jag: "Detta ringer du o säger på en helg? Jobbar ni inte vardagar människa?!"

Därefter skickade jag luren i örat på henne.
Gamar är vad de är!
Inväntar deras kära faktura nu....


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Uuuuu radiotjänst kan ju bara....försvinna! jag gillar itne heller telefonförsäljare..dom ringer ALLTID då barnen ska nattas. Men jag har börjat med en ny taktik, då de frågar om de stör så säger jag att så länge de inte vill sälja ngt till mig så går det bra :D

2009-10-22 @ 16:15:56
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Anonym

Radiotjänsten suger! Det ska räcka med att man betalar sin avgift till Comhem/viasat eller vad det nu är!

2009-10-22 @ 18:36:53
Postat av: Maria

Usch för Radiotjänst!! De ringde hem till oss oxå en söndag nyligen när vi hade kalas för Liam.

"- Jo, jag ser här att du köpt en digitalbox från telia!!"

"- Va?? Inte vad jag vet!?" försökte jag.

Aggressiv kvinna som bara vägrade ringa en annan dag när vi hade tid att prata med henne. Och även om man inte har TV och bara använder boxen till internet så måste man betala avgiften eftersom man har möjlighet att titta på TV!! GAMAR!!

2009-10-25 @ 11:17:27
Postat av: Tina

hahaha Maria!

Vi har nog råkat ut för samma kärring!!

Jag lider med dig....

Kram

2009-10-25 @ 12:53:49
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback