M som i mumsigt!

I början av veckan investerade jag i en receptbok med bara sallader.
Jag älskar sallad men fantasin var inte stor så jag kom inte på mer än ett par olika.
Men denna veckan har jag provat på ifrån boken till våra middagar:

Måndag= tonfisksallad
Tisdag= var på den otroligt spännande föreläsningen så familjen fick köttbullar och makaroner.
Onsdag= Kycklingsallad med spenat och sesamvinägrett.
Torsdag= Chilikyckling och cashewsallad
Fredag= ?
Lördag= ??
Söndag= söndagsmiddag hos min familj.

Otroligt gott med de salladerna jag har provat men det krävs lite tid till tillagningen.
Förresten har jag nämnt att jag ÄLSKAR koriander, vietnamesisk mynta och thailändsk söt basilika.
Jag skulle kunna äta de örterna till allt!
Tyvärr så får jag vara skonsam med koriander för Mickael avskyr det, nåt som är ofattbart för mig.
Känner mig mycket fräschare när jag äter en portion sallad till middag än en portion innehållande kolhydrater.
Men de är viktiga så jag äter kolhydrater till frukost och lunch men försöker däremot att dra ner på det till kvällen. Kroppen har ju svårt att göra sig av med den energin så sent.
Jag har inte ätit någon sötsak på hela veckan, har känt mig frestad ett par gånger men jag har hållt mig.
Imorgon blir det den traditionella chokladpuddingen dock.
Träning har det tyvärr inte blivit mycket av för jag har haft så mycket med skolan just nu men snart så.





xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Yalda

Åh vad sugen jag blir!! Jag älskar sallad! Matig sallad med ruccula och avokado..så gott! kram gumman

2009-10-15 @ 22:20:17
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bjud mej på nåt gött ikväll vetja!!

2009-10-16 @ 08:17:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback