Nystart

För ett antal månader sen så var jag så mycket hälsosammare än idag.
Jag tränade regelbundet, mellan 3-4 gånger i veckan,
åt nyttigt på vardagarna och unnade mig sötsaker på helgerna.
Det har jag inte gjort på länge får jag erkänna.
Började nyligen att träna igen och det går ganska trögt fortfarande, tvingar mig till gymmet.
Dessutom började jag min nyttiga kost fr.o.m idag.
Hittills har jag ätit för mycket gott alla dagar i veckan men nu är det slut på det.
(Vet inte hur länge det håller sig denna gången)

Kort bakgrund:
Vägde 58kg när jag blev gravid med Neo.
Gick upp till 77kg innan jag födde honom.
Lyckades med kamp att gå ner till 62kg innan jag blev gravid igen.
Den gången gick jag upp till 84kg!!
För drygt 1 år sedan bestämde jag mig för att gå ner alltihop på ett hälsosamt sätt.
1 år senare var jag nere på 58kg, äntligen!

Nu är jag livrädd för att gå upp 1kg!!
Därför måste jag aktivera mig och faktiskt tänka på vad jag stoppar i mig.
Jag har inte lätt för att gå upp men är det mer inkomster än utgifter så resulterar det sig i en tjockis Tina =)


xxx Tina


Kommentarer
Postat av: Jennie

Du gumman du är skitfin precis som du är,

lägger du på något kilo till så är du ändå lika vacker. Du är en kvinna. Rätt till att ha former.

Lägg inte energi till att tänka så mycket på det. Du har för övrigt satt två vackra pojkar till världen - o titta som du ser ut. Hot mama!

Puss o Kram

2009-10-13 @ 22:35:36
Postat av: Tina

Naaaw tack gumman!

Vad fint skrivet.

Ska tänka på det nästa gång jag trycker i mig en chokladkaka =)

Kramar

2009-10-14 @ 08:05:54
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Tina!



Du är SKITSNYGG!!! Kan ju dock inte föreställa mig att du gick upp till 84 kg under andra graviditeten! Det vägde jag när jag fick vår son - och undrar då varthän det skall bära nästa gång ? :S

Har också lyckats kämpa mig ned till 59 kilo igen - men jag känner lite som dig.. rädd för att gå upp ett endast kilo - hur blir man av med de tankarna egentligen?



Stor kram till dig, kul att läsa din blogg.

Malin, gamla klasskamraten från låg-mellan-högstadiet :)

2009-10-14 @ 16:51:01
Postat av: Tina

Hej Malin! Vad kul att du läse bloggen!!

Tack för den fina komplimangen men jag måste säga att det hade jag inte heller kunnat tänka om dig...

bra kämpat!!

Jag tror att när man har hittat en rätt rutin för kroppen så kan man med tiden släppa rädslan...

Det är fortfarande nytt för oss båda.

Jag vill kunna äta gott utan att hela tiden tänka på vad jag stoppar i mig... får väl hitta en balans.

Kramar

ps. kul att du kommenterar =)

fortsätt!

2009-10-14 @ 17:13:24
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Malin

Promise tjejen :)

Kram

2009-10-15 @ 10:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback