Byggarbetsplats

Det är vad vårt hus har blivit och det kommer att vara i ca en vecka. Tack och lov är det utanpå! Vi håller på att byta syllar (balkar som sitter längst ner på ytterväggarna) på vårt hus för att de har ruttnat. Detta är ett måste och man kan inte dra ut på det alldeles för länge eftersom det handlar om mögel och röta. Detta är kostsamt och en renovering som inte syns, så hur kul är detta på en skala 1-10??
Inget ont utan att det för nåt gott med sig:
1. Vi kommer att ha splitternya syllar som vi aldrig mer behöver oroa oss för.
2. Vi hann upptäcka detta innan vi började med invändig renovering.
3. Eftersom jag studerar byggteknik så kan jag lära mig en hel del.

Ett gott råd till er som går i hustankar: Man kan aldrig lära sig för mycket om hus för att skydda sig mot framtida problem.
En sak till är att anlita ej Anticimex som besiktningsfirma. De har pga sina slarviga undersökningar fått böter av Finansinspektionen.


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: felicia

hej gumman! Fan vad smart att plugga byggteknik!

Vi funderar oxå på att köpa hus inom de närmaste åren, då ska jag bomba dig med frågor hahaha.

Kram!

2009-09-14 @ 10:25:46
Postat av: Tina

Va kul att höra gumman att ni har planer på hus.

Hade jag varit er hade jag börjat gå på husvisningar snart, ALLT för att lära mig om hus.

För varje visning kommer ni att lära er nåt nytt!

Såklart är du välkommen alltid att ställa frågor till mig, kan jag inte svaret själv så kan jag finna det åt er =) ... Kram

2009-09-14 @ 11:11:15
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback