Skumt...

Nåt väldigt underligt hände för en stund sedan när jag hämtade barnen från dagis.
Från dagis hem till oss tar det ca 5 minuter att gå, men den vägen är ganska folk tom på eftermiddagar och kvällar. En cykelbana som fortsätter under en viadukt leder till vårt kvartet.
Innan jag svänger in på cykelbanan så ser jag en snubbe mellan 25-35 år som vandrar långsamt emot mig.
Han svänger efter mig in på cykelbanan och promenerar bakom mig, jag hör hans steg närma sig bakom mig men han går inte förbi.
Jag känner hur min puls stiger... Plötsligt ser jag en bit framför mig ett äldre par som kommer ut ur viadukten. Samtidigt passar jag på att vända huvudet lite smidigt bakåt för att se vart jag har snubben.
Han stannar upp, vrider kroppen åt sidan och stoppar ner nåt i fickan och sedan fortsätter han i sammma riktning som mig med handen i fickan.
Min hastighet hade då kommit upp till nästan halv joggande.
När jag var ute ur viadukten så kände jag mig lugnare och han var puts väck.
Det var nåt jätte underligt med hans beteende... undrar vad det var han stoppade ner i sin ficka. Usch!!
Jag kände mig så utsatt eftersom jag hade barnen i vagnen och det var så många tankar som flög runt i huvudet.
Till alla er tjejer, var extra försiktiga...
Dag eller natt, själv eller sällskap, nära hem eller långt borta...spelar ingen roll!
De här sjuka människorna är farliga!
Hädanefter kommer jag att vara ännu mer uppmärksam... Var rädda om er!


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: K

äcklig känsla!!!!

Köp färgspray i vapenaffär bra att ha i handen när du går på mörka skumma platser!!!

Färgar ansiktet och förblindar för en stund!!!!

och SKRIIIIIIIIIK!!!!!! Det allra viktigaste!!!

2009-09-22 @ 19:49:40
Postat av: Tina

Tack Kristina!

Vart hittar jag en vapenaffär?

2009-09-23 @ 08:16:16
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Tindra

iii vad hemst det låter...var försiktig...jag blir rädd nu när hösten kommer o det blir mörkare o mörkare ute när man e ute med barnen el bara tar en promenad...

Sv på din fråga ang väskan, dem finns hos Neimanmarcus, man kan beställa till sverigen men då får man ringa till dem :)

2009-09-23 @ 14:26:37
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: K

Regementsgatan Jakt och Fiske

Eller om den finns kvar så finns där en i Arlöv!!!

2009-09-23 @ 22:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback