Dagens drömjobb

Den gångna veckans naturkatastrof som har orsakat många avbokade resor har utsett det nya drömjobbet till TAXICHAUFFÖR! Folk har tagit taxin tvärs över Europa till enorma kostnader, men måste man så måste man! Vad hade man själv gjort?? Jag hade nog hellre satsat på buss eller tåg och hur mycket tid sparar man egentligen in genom att åka tåg?? Är det säkert att låta chaufförerna köra så långa sträckor i ett?? Vi kan iaf konstatera att tåg-, buss- och taxibolagen har gjort vinst för i år. Till skillnad från flygbolagen som förmodligen kommer att behöva statlig hjälp för att inte sättas i konkurs.

Lite kusligt med så många naturkatastrofer som sker hela tiden. Är det något Moder Jord vill säga oss kanske?
Saken är säker iaf att ingen går säker när det kommer till naturkatastrofer, ingen!

                                 
                                 Idag är han nog ganska nöjd och belåten!



xxx Tina


Kommentarer
Postat av: Malla

Jodu, det har nog blivit ett rejält uppsving för taxichaufförerna! Hade jag varit stranssatt hade jag nog också främst tagit buss eller tåg om det gick att få plats :)

2010-04-19 @ 21:38:36
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Nur

har du lust att komma till Tyskland o hämta mig??? hihihi

2010-04-19 @ 21:41:58
Postat av: cecce

Du har så rätt! Naturen rår vi inte på Kanske är det så att den protesterar, vill säga oss något...

Vem vet. Lite läskigt är det allt!!



Kram

2010-04-20 @ 22:21:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback