En stolt Tina

Du vet den där känslan när någon blir stolt över dig för något du gjort eller sagt?? Visst är det en härlig känsla?
Som barn söker man alltid en förälders bekräftelse att man är tillräckligt bra och därför är det viktigt att en förälder är medveten om det. Jag minns att som barn kände jag saknaden av den stoltheten som jag nu lägger ner mycket vikt på när det kommer till mina barn. Jag vet hur viktig den är! Jag är noggrann med att alltid berätta för mina pojkar hur stolt mamma och pappa är över de. Man ser hur de då blir ett par centimeter långa och det glädjer mig. Jag vill att de alltid ska känna sig tillräckliga och att de alltid har vårt stöd.

Men det är inte bara för barnen man ska visa sin stolthet, alla människor behöver ju ibland känna den.
Jag är stolt över min man för att han är en sådan fin människa och kämpar så hårt för sin familj. Han är duktig på att visa sin stolthet gentemot mig och barnen. Jag är stolt över min mamma för de tragedierna som en människa kan gå igenom och att hon aldrig tappade hoppet. Jag är stolt över mina vänner för de svårigheter som de tar sig igenom och kämpar för sin lycka och jag är stolt över mina bröder för de underbara unga män de håller på att bli.
Jag vill passa på att lyfta fram ett par stycken av mina vänner, en ensamstående väninna som studerar och kämpar för sin och sina barns framtid. Hon är grym och en oerhört fin människa! En annan väninna som under de senaste månaderna har kämpat med sin vikt och verkligen visat upp resultat, och allt detta mot taskiga attityder runt omkring henne. En tredje väninna som med personliga problem kämpar hårt för att lösa de utan en tanke att ge upp. Jag är stolt över de och hoppas på att de vet om det!

Sist men inte minst är jag stolt över mig själv! För att jag trots alla odds lyckades resa mig och bli en ödmjuk och respektabel kvinna. Jag kan inte ändra på historien men jag kan lära mig av den. Jag tittar mig omkring och ser alla underbara människor som omsluter mig och det gör mig stolt! 

Vad gör dig stolt?




xxx Tina


Kommentarer
Postat av: Nur

jag e stolt över att ha dig som vän! :-) <3

2010-04-22 @ 09:26:55
Postat av: claudia

Din blogg gör mig glad och när jag är lite deppig över saker och ting...så märker jag hur jag drar på smilbanden...och sen fortsätter jag med allt som ska göras..vara med barnen,läxor,lek,prata om dagen.maten och umgås med nära och kära och vänner..men lite då och då lägger jag en liten stund på din blogg..kärlek claudia!

2010-04-29 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback