Mitt parti

Snart är det dags för val! En del engagerar sig i politiken och en del fullständigt skiter i det och röstar traditionellt. Min åsikt är att alla bör försöka få lite koll på vad som sker och vilka partier som står för vad. Det är våra rättigheter och framtid som står på spel, vill man då inte vara med och bestämma?? Visst, jag tycker oxå att politiken kunde vara lite roligare att ta till sig...... texterna borde vara lättlästa, debatter med vardagsspråk m.m.
I nuläget finns det inget parti som uppfyller alla de kraven som jag tycker är viktiga och p.g.a det bli man ju lätt splittrad.

Vad söker jag i mitt parti?

* ALLA arbetsförmögna medborgare ska ha rösträtt.
(dvs även för de som är runt 15-16 år men inte tvunget för de som är över typ 70)
* Språkkrav för medborgarskap.
* Tandläkarvård ska ingå i den allmänna sjukvården.
* Samhällskurser för nya invandrare.
* Slopa förmögenhetsskatten.
* Trafikundervisning för cyklister.
* Ökade polisiära resurser i utsatta områden.
* Lärarlegitimation.
* På samma sätt som CSN är ett lån bör även socialbidrag vara det.

Min lista kan bli hur lång som helst, men spelar det någon roll? NEJ! För jag lär inte hitta ett sådant parti ändå!


xxx Tina


Kommentarer
Postat av: cecce

Instämmer med några av dina punkter i alla fall:-)

Du kanske ska bilda ett eget parti:-)?

Skämt å sido. Du har rätt. Tycker också man bör engagera sig lite grand i alla fall.



Kramar

2010-04-14 @ 20:58:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback