Varför så här?

Igår morse innan jag stack iväg på träning så bakade jag och Neo chokladmuffins.
Det är en skön mamma son stund.
Båda två tycker om bakning och då får vi en liten stund där jag riktar all uppmärksamheten på Neo.
Det uppskattas av oss båda.
Chokladmuffinsen gick ganska fort och göra och Neo har ätit ett par stycken.
Det är en sak jag inte förstår med våra muffins, de blir alltid nedåt böjda.
Varför?! Jag följer ju alltid recept..... varför får man inte sådana bulliga muffins som man köper??
Vad är hemligheten?? Är det någon bakexpert som kan tipsa oss??
Smaken är ju detsamma......de vi bakade är hur goda som helst men vi behöver lite hjälp med formen på de.

                    
                     Ser ni vad jag menar??



xxx Tina
                        

Kommentarer
Postat av: Tess

Fan va mysigt!

Skönt och bara sätta av tid med bara den ena eller andra, bra med tips nu när jag oxå har 2...

Var så längesen jag gjorde muffins?, men kan inte minnas att dom blev så?..

Hälsa family!

Kram och Glad påsk på er

2010-04-03 @ 13:57:13
Postat av: Nur

det ser ut som kladdkaka muffins.. e det det?? har du muffinsform i metall eller silikon`? det brukar hjälpa... annars kan du få ett underbart recept av mig som verkligen ger bulliga muffins.. typ american style.. :-D annars ser det helt enkelt ut som om du behöver detta "stödet" som muffinsplåten kan ge o ta i lite mer bakpulver...

2010-04-03 @ 20:16:37
URL: http://thediaryofns.blogspot.com
Postat av: MALIN

Hej snuttan! Det var ett tag sedan jag var inne på din blogg.. har haft så mycket att göra!

Muffins - my specialty!

1) Använd alltid 'muffinsform'

2) Använd muffinsformar bra kvalitet.

3) Ibland är det bättre med bikarbonat än bakpulver.



Checka min blogg (matblogg of course ;-) ) .. där är ett recpet på dundermuffins (cupcakes)!



Pöss, malin

2010-04-09 @ 11:17:08
URL: http://WWW.AVLANGTANTILLDIG.BLOGSPOT.COM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback