Men sov unge!!!!

Seriöst! Jag har lyckats få en unge som HATAR att sova.....
nu tänker ni säkert: "vilken unge tycker om det?"
På allvar, Nevin somnar sent och vaknar tidigt.....
middagsvilan får jag tvinga honom till.
Han kan sova lika få timmar som en vuxen och vara hur pigg som helst,
vad är det med den ungen??
Neo somnade för en timme sedan och Nevin ligger fortfarande i sängen och sparkas och har sig.
Varje kväll när han ska nattas får jag ont i magen....
hur lång blir kampen ikväll tänker jag?
Läkaren sa att det var helt normalt att vissa barn behöver inte mer sömn,
men JAG behöver sömn och då måste ungen sova!!
ARRGGGHHHH!! Låter jag frustrerad?? Kanske lite!


Hur kan den sötisen jäklas så mycket?


xxx Tina


Kommentarer
Postat av: yalda

suck jag blir frustrerad bara jag läser om det. Man blir ju GALEN! Måste dock säga att vi har haft tur när det gäller sömnen. Båda har sovit både länge o väl o gör det fortfarande. Dessutom däckar de på 10 min på kvällarna. thnak god. Kul att du är tillbaka. Kram

2010-02-22 @ 21:26:43
Postat av: mija

Hej Tina! hopplöst jag vet.. men börja med att inte sova middag, det tar ett tag innan du ser resultat men det funkar. Se till att han inte sover för länge på förskolan, helst inte alls, men som sagt ha kolloch "påminn" personalen ofta att hans tider måste hållas;)

Tyvärr kräver inte alla barn massor av sömn utan funkar lika bra med 7-8 timmars sömn om dygnet, inget konstigt alls.

Somnar han i eget rum? Har du hört talas om 5-miutersnattning? (vet inte om det heter så men det ska funka säjer de som testat)

Ha det kram

2010-02-23 @ 07:57:50
Postat av: Tina

Yalda: Tack =)



Mija: Jag har faktiskt funderat på att drastiskt förkorta middagsvilan. Får bara ta tag i det oxå.

5-minutersperioden har vi hållt på med ett tag nu, han är nog i slutfasen eftersom han accepterar att ligga i sin säng en stund utan att vråla (vissa dagar).



Kram

2010-02-23 @ 08:31:37
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback