Skamfullt?

Angående förra inlägg.... jag kom tänka på en sak. Är det skamfullt att berätta för sin omgivning att man tycker att mammalivet ibland är otroligt jobbigt och frustrerande??
Betyder det på något sätt att man älskar sina barn mindre?? Detta undrar jag därför att jag kan nog bara räkna knappt en hand full med vänner som vågar tycka så. Vågar kanske inte var det rätta ordet men ni förstår vad jag menar. Många andra som beskriver sina liv som om det vara att skutta på rosa moln får mig ibland att undra.... är det verkligen sån skillnad mellan mammors åsikter eller ljuger de?
Jag blir såklart lite osäker när jag skriver eller berättar att idag var det minnsann tufft eller att idag ville jag bara sätta mig och gråta medans andra kan säga att näääää så illa är det inte hos oss. Hmm.... hur tror ni att det är??
Ibland hamnar man på andra mammors bloggar och väldigt sällan kan man läsa om mammor som beskriver vardagen som jag...... är det så få människor som känner så här? Jag har ju hört att småbarnsåren är tuffa och att många par skiljer sig just under den perioden så lite sanning måste det finnas i det jag säger, eller?
Kanske är lösningen att vi kvinnor måste våga prata mer öppet om våra känslor så att vi kan ventilera frustrationen....



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Nur

jag tycker inte alls det e skamfullt att du skriver hur din vardag är.. vissa dagar e bra vissa sämre och det gör inte alls dig till en dålig mamma.. Det e bara bra att du får ut dina frustrationer så att man vet att man inte e ensam när det går åt skogen för en själv :-)



Har däremot fått en liten pojke som OFTAST är jättelätt att ha o göra me, inte många dagar jag känner att damn it va jobbigt! men jag e ju oxå ensam så jag kanske har ett helt annat tålamod??? hehe och även om min lille räka e lätt nu... vem säger att han e det sen??? när han e 2-3 kanske det e jag som sitter och skriver och har slitit av mig håret och tom lagt ut annons på blocket om ett litet troll som e till salu! :-)



2010-02-23 @ 10:40:52
URL: http://thediaryofns.blogspot.com
Postat av: Malla

nej du, jag tycker absolut inte att det är skamfullt, det ÄR ju så. Jag tror inte det finns någons om går omkring och bara ler och är glad hela tiden. Barnen har perioder som är lättare och svårare att hantera. Jag tycker det är skitjobbigt ibland och det står jag för! :)

2010-02-23 @ 10:45:47
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Camilla

Nädå inte alls

Ingen småbarns förälder kan säga att allt är en dans på roser utan att ljuga.

Det är nog så att när man kommit för bi stadiet vad det nu än är för stadie så tittar man till baka o tänker ah det var nog inte så jobbigt, så är i alla fall jag. Men när man är mitt uppe i det så sliter man sitt hår man kan sitta o gråta för sig själv o ingen ting hjälper, men det går över. `-)

2010-02-23 @ 18:26:07
Postat av: y

Jag tror definitivt att man ljuger om man säger att alltbara är dans på rosor. BS säger jag.

2010-02-23 @ 20:58:29
Postat av: Tess

Absolut inte skamfullt.

du är ju bara ärlig och om ett par år kanske jag känner samma.

Just nu är det tufft på ett annat sätt, är ju själv mycket med båda, så när middagen ska lagas är det "full house" kan man säga.

Anton klättrar på mig samtidigt som jag vaggar Lillan i babysittern och rör i grytan och dom skriker båda!!, då vill ag ibland bara packa väskan och gå...hahhaha

Puss puss, kul att du ör tillbax förresten..=)

2010-02-23 @ 21:12:05
URL: http://kenzobebis.blogg.se/
Postat av: Anna

Skutta på rosa moln..... den som tycker det skulle jag vilja träffa... Det är tufft att ha små barn, så är det bara. Och att få prata om det hjälper lite, annars blir man galen. Emil är nu sex år och alldeles underbar (för det mesta, ska jag säga) men som du vet har det inte alltid varit så. Den killen har verkligen testat oss till max. Men hav hopp.... det blir bättre. Det är han ett levande bevis på!!!



Kramis!!!!

2010-02-25 @ 14:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback