Service tack!

Idag beställde jag en rätt som heter Pad Thai som är en av mina absoluta thailändska favorit rätter.
Det är wokade glasnudlar med kyckling eller räkor. Aldrig tidigare har jag blivit missnöjd med rätten tills idag. Jag fick en tallrik fylld med nudlar och så satte biträdet 3 ynka räkor som garnityr. Jag höll på att tappa hakan.... betalade jag 75kr för en lunch med i princip bara nudlar och 3!! räkor som hon hade förresten slut på och hämtade från en intill liggande restaurang? Jag frågade henne snällt varför rätten inte såg ut som alla andra gånger med räkor i rätten. Hon snäste av mig på sin kassa asiatsvenska så jag skämdes eftersom det stod en kund efter mig. Jag gick ifrån disken och kände mig sååååå himla missnöjd. När jag kom fram till mitt bord bestämde jag mig för att gå tillbaka och förklara mitt missnöje. Tror ni inte att kärringen blev sur på mig! för att jag kritiserade snålheten och försökte inte alls kompromissa eller rätta till det. Jag försökte förklara för henne om det inte fanns tillräckligt med räkor då skulle hon ha rekommenderat kyckling till mig, men åh nej det förstod inte hennes svenska.
Efter att den kunden som tidigare stod bakom mig backade upp mig så fick jag en ny tallrik men denna gången med kyckling. Är det så himla svårt att försöka ge någorlunda service och är det för mycket begärt att de som jobbar med människor ska kunna någorlunda svenska???!! Jag ska väl inte behöva skämmas för att jag inte kan göra mig förstådd???!
Slutentan är att jag slogs (inte bokstavligen hehehe) för min sak och jag kände mig iaf nöjd när jag gick därifrån.



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Bra att du gick tillbaka, många skulle nog tyvärr inte ha gjort det.

2010-01-04 @ 18:21:07
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Nur

u go girl!!! du har helt rätt... jobbar man inom serviceyrket med kundkontakt ska man ha en annan inställning till hur kunderna uppfattar saker och försöka göra det bästa av situationen.. OCH man måste kunna så pass bra svenska så att man kan göra sig förstådd och förstå... :-D skönt att du blev nöjd till slut iaf :-)

2010-01-04 @ 18:56:00
URL: http://thediaryofns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback