Veka skåningar??

Har jag missat nåt eller? Global UPPVÄRMNING?! Det är ju sviiiiinkallt ute och det blir ju bara kallare och kallare!
MEN somrarna är varken långa eller varmare än vad de har varit, så kan det vara så att de måste utesluta Sverige ur sina studier om uppvärmningen. Vi tillhör nog kategorin: Nordisk kyla med minisommar!
Vet inte riktigt vad jag babblar om, det måste vara frosten i hjärnan.

Jag är nog inte ensam om att tycka att det räcker med vinter nu..... förresten läste något på aftonbladet lite snabbt igår om att läsarna tycker att skåningar är veka pga kylan!! Say what??!
Men till de läsarna vill jag fråga om de har helt missat att vi bor längst ner på landet och att det skiljer sig på graderna i norr till söder?? Vi är kanske vana vid en vinter med -1 eller -2 grader och inte -10 grader, då är det väl inte så konstigt att vi gnäller. Tror ni inte att en italienare gnäller för 10 graders vinter när de är vana vid varmare klimat?? So please, till de som håller med aftonbladets läsarkommentarer så råder jag er till en geografikurs.
Vi har alla olika utgångspunkter, så är det bara!



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

men visst är det så, dessutom tycker jag det är olika slags kyla i norr och söder. -15 här är inte sp farligt medan jag frös arslet av mig i danmrak förra julen och då var det typ 0 grader.

2010-01-25 @ 09:49:42
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Nur

hehe brainfreeze.. :-) hur ofta kommer aftonbladet med ordentliga nyheter??

2010-01-25 @ 14:53:44
URL: http://thediaryofns.blogspot.com
Postat av: yalda

Ja jag är oxå skittrött på kylan men hellre sådan kyla med snö och ljus istället för plusgrader, regn o rusk och grått som vi är vana vid.. pest eller kolera typ.

2010-01-25 @ 16:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback