Barn som mördar....

Förra veckan i ett av Efterlyst inslag kunde man följa en mormors berättelse om sitt lilla barnbarn som då var 4 år gammal blev brutalt mördad av två bröder 5 o 7 år gamla. Och vem glömmer historien om de två engelska 10-åriga pojkarna som brutalt mördade en liten 2-åring?? Jag kan inte på något sätt smälta detta eller acceptera att det finns barn som kan begå sådana brott! Var ligger ansvaret?? Kan verkligen ett barn födas till en mördare? Det tror inte jag på, enligt mig föds alla barn oskyldiga. Hur ska sedan de här barnamördarna kunna leva ett "normalt" liv?? Kan de någonsin bli friska?? Jag lider med de här föräldrarna som har förlorat sina barn, större smärta än så kan man nog inte känna. Kan det vara så att en förälders misstag med sitt barn kan kosta en annan förälders barns liv?? Jag tror att om man gräver i mördarens liv så kan man ofta finna förklaringar till varför det gick så snett. Jag hoppas verkligen att de här historierna om barnamördare inte upprepar sig, risken finns då att man börjar känna sig osäker på att låta sina barn vara t.o.m i närheten av andra barn och vem vill ha det så?!




xxx Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback