Mitt hjärta

Lever nästan varje dag med ett dåligt samvete, för att jag inte är en bättre mor till min store pojke Neo.
Av flera olika anledningar känner jag att jag inte räcker till och det blir han som lider, det gör ont men så är verkligheten! Vet exakt hur allting skulle kunna bli bättre och att vi fick en bättre relation men tyvärr har jag väldigt sällan tillfälle till det. Känner att han får växa upp alldeles för fort och att jag inte är den mamman för honom som jag skulle kunna vara. Mitt hjärta blöder för honom, bara jag tänker på honom blir jag ledsen. Han e mitt första barn, min lille goding!
Idag hände en sak som fick mig att falla i tårar (i min ensamhet). Jag tappade ett plagg på vägen ifrån dagis som han kom springandes med till mig. Jag skrattar bort det o säger: "Mamma är lite vimsig ibland". "Nej", säger han. "Du e FIN".
Det kallas för kärlek! Kanske ingen big deal i andras öron men detta fick mitt hjärta att smälta till max. Mitt barn älskar mig trots alla jobbiga stunder. (Såklart vet mitt förnuft detta men tydligare bevis än så kunde jag inte få.)


Mitt älskade barn.

xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Y

Är det nåt som följer med motherhood så är det "det eviga dåliga samvetet". Det är bara ett bevis på att du är en bra mamma. Oavsett så är DU den bästa mamman för Neo. Dessutom så vi bara människor och människor blir trötta, arga och tappar tålamodet. Den som inte har sådana känslor är helt enkelt omänsklig. punkt.

2009-08-21 @ 19:04:11
Postat av: marcela

Vet precis vad du menar och känner, mer tid på dygnet hade kanske hjälpt. Leyah sa oxo till mig en gång när jag såg mig i spegeln och sade" jag e så ful" Leyah sa " nej mamma du e fin" och det e sant det du säger, man smälter!

2009-08-21 @ 20:54:35
URL: http://yapoo.blogg.se/
Postat av: K

Du ställer alldeles för stora krav på dig själv Tina. Och det gör nog alla mammor.

Vem är det som säger att du inte är en bra mamma, det är bara du själv!!!

Nä sluta och börja tro på dig själv istället som mamma!!!!

Den mamma du är räcker alldeles utmärkt!!!!!



2009-08-23 @ 10:30:31
Postat av: Tina

Tack för den fina uppmuntran tjejer!! Man måste själv vara en mamma för att förstå denna oron.

Kram på er

2009-08-23 @ 11:05:58
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Maria

Det viktiga är att man gör så gott man kan och alltid har sina barns bästa i tankarna. Att känna att man räcker till, det gör man aldrig... hur mycket man än försöker ;)Och jag tror att den känslan egentligen visar att man till sitt barn är en världens bästa mamma.

2009-08-26 @ 18:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback