Dagens gnällspik

VAD ÄR DET MED DAGENS BUSSCHAUFFÖRER?

Jag åker buss daglingen och har gjort det i typ hela mitt liv, men under årens gång så har busschaufförernas
service och körning försämrats otroligt mycket. Det är så pass att jag tänker införskaffa en bil nu. Jag har fått nog!
Det sämsta bolaget måste vara ARRIVA... vet inte ens längre hur många gånger jag har varit i kontakt med Skånetrafiken.
Vi vet ju alla att bussar kommer för sent och ibland för tidigt men när de skyltar fel börjar man ju undra vart problemet är.

Det finns ju den regeln med max 2 barnvagnar ombord på bussen och det respekterar jag men när 4 bussar kommer och jag fortfarande inte får stiga på blir jag vansinnig (inte på busscahuffören såklart). Eftersom jag e väl medveten om den här regeln är jag alltid ute i god tid när jag ska ta bussen men det räcker inte ens med 1 timme längre!
Skånetrafiken har förklarat för mig att när detta inträffar så får jag lov att ta en taxi på deras bekostnad. Men det e inte så lätt att bara ta en taxi med 2 små barn och en syskonvagn.
Man kan helt enkelt inte lita på lokaltrafiken längre...

Det värsta av allt är att vid 2 olika tillfällen har en buss kört på vår bil, nu senast idag.
Första gången såg min sambo när bussen svängde och skrapade upp hela sidan på vår PARKERADE bil och idag svänger bussen in på en huvudväg som min sambo redan befann sig i och körde rakt in i bilen!!
Båda bussarna från ARRIVA... hmm undrar vad för utbildning de får, för den e dock inte godkänd av lilla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback