Blir snart knäpp!

Återigen kommer jag tillbaka till ämnet: svininfluensavaccinet.
Blir snart knäpp av att man letar och letar information som ska hjälpa en.
Tro mig, man hittar hur mycket som helst om varför man borde eller inte borde vaccinera sig.
Kan någon jäkel(expert) gå ut till allmänheten och råda oss till ett beslut??
Så många läkare och experter som går emot varandra är ju löjligt!
Jag har sån ångest över vårt beslut för Neo, när det kommer till mig och Mickael kommer vi förmodligen att ta det. Det gör så ont i mig att tänka att jag skulle låta vaccinera Neo men inte Nevin.

Så här står det i Läkemedelsverkets hemsida om barn under 3 år:

"Då det gäller åldersgruppen yngre än 3 år talar data för att nyttan av vaccination i denna åldersgrupp är större än för äldre barn, eftersom de små barnen kan drabbas av svårare komplikationer av influensa än de äldre."


Varför man avstår från att ge vaccinet till barn under 3 år är för att de inte har en dosrekommendation
 dvs. man vet inte hur stor dos de ska ha.
Alltså behöver Nevin vaccinet kanske mer än Neo men han kan inte få den.

De senaste dagarna har Läkemedelsverket samlat alla rapporteringar om vaccin bieffekter som Socialstyrelsen ska granska.
Vi avvaktar tills vi vet vad de har kommit fram till...
Finns ju även en risk att vaccinet tar slut...

Hur ställer ni andra med barn under 3 år er till detta??



xxx Tina


Kommentarer
Postat av: stintan

Det låter som du inte är riktigt nöjd med ditt/ert beslut om att inte vaccinera Neo. Om du tänker så här - vaccinerar du och din man sig samt Neo har ni ju ändå gjort vad ni har kunnat för att skydda Nevin.

2009-10-27 @ 10:21:20
Postat av: Tina

Vi ångrar inte oss att vi har avvaktat... men vi har inte lagt ner diskutionen heller.

Vi vet att för Nevin är vårt enda alternativ att vi alla vaccinerar oss.

Som sagt: vi väntar på ytterligare rapporter.

2009-10-27 @ 10:27:47
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Malla

Jag kan tyvärr inte ge ngt råd, jag mig själv helt förvirrad av snack hir och dit. Jag vill itne själv vaccinera mig men Fabbe som är 7 är i skolan och mer utsatt...sen vill man skydda Nellie...men så hör man så mkt om vaccinet....blir galen!

2009-10-27 @ 11:23:33
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Malin

Vi kommer vaccinera oss främst för att skydda Elias från smittan. Sen är jag väl medveten om att han utsätts för stora risker dagligen hos dagmamman men då har vi iallafall gjort vad vi kunnat, känner vi.



Kram

2009-10-27 @ 14:42:38
Postat av: Camilla

Jag har en väninna som har en dotter på 2 år som blivet vaccinerad när jag frågade varför sa hon att det en dag ringde en sköterska o sa att hennes dotter stod med på någon lista därför skulle hon komma in till Lund o vaccineras, mer info fick hon inte. (jag hade ju inte själv nöjt mig med detta o har talat om det för henne o även bet henne ringa dit o få en förklaring är ju undrande)

2009-10-29 @ 21:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback