Jädrans VIRUS!!!

Nej, jag pratar inte om svininfluensan utan det digitala VIRUSET!!
Jag fick ett meddelande av en vän på min Facebook igår, såklart blev jag nyfiken och öppnade det.
Gissa om jag fick mig en överraskning??
Direkt började datorn krångla, det kom upp små fönster som man skulle knappa in koder på.
Efter sådär 100 gånger började datorn även frysa.
Hmmm.... började förstå att min lilla laptop hade blivit sjuk =( ...
Antivirusprogram??!
Ja, det fick jag ju fixa akut.
För här hemma vaccinerar vi inte oss...hahaha! Där fick jag!
Efter många om och men lyckades programmet rensa bort skitet.
Detta viruset sprider sig tydligen via Facebook.
Det räcker med att man öppnar meddelandet och så sprider det sig till ens kontakter.
Så om någon av mina läsare som har råkat få det från mig:
det är inget jag har skickat men det fördes vidare för att jag öppnade det.

Till de som skapar sånt här skit: Gör någon nytta istället!!


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

usch så irriterande!!

2009-10-26 @ 17:03:41
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Emma

Trist med viruset, hoppas datorn inte fick bestående men =)



För att svara på din fråga; ja, et är bara matte c jag läser nu, för att få behörighet att söka fastighetsmäklare nästa höst =)

2009-10-26 @ 18:15:20
URL: http://ebohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback