Tandläkarbesök

Imorse var jag hos tandläkaren för första gången på två år. Man ska ju bli kallad en gång om året men vår tandläkarmottagning är lite försenade.
Iaf gick tandläkaren igenom mina gaddar och talade åter igen om hur mycket jag behöver en bettskena på natten.
Detta var inte första gången och jag vet att jag behöver en sådan men varje gång jag hör priset så skjuter jag bara upp det: 3000kr! Hallå! Jag vet mycket annat jag hellre hade lagt ner de på pengarna på MEN nu får jag faktiskt krypa till korset och skaffa mig en skena. Hälsan före allt annat, eller?
Hon påstod att jag gnisslar tänder..... say what! Måste fråga Mickael om det stämmer eftersom det är ganska svårt att veta det själv. Vi har ganska låga sjukvårdskostnader i Sverige men jag ger en tumme ner till tandläkarpriserna.
På kvittot idag stod det:

101-Basundersökning och diagnostik utförd inom tandläkares kompetensområde 650kr

311-Information och instruktion vid tand- och munsjukdomar 360kr

Amen, vänta nu lite! 360kr för att berätta för mig att jag ska använda tandtråd och att jag ska vara noggrann vid visdomstanden??!!
Nästa gång ska jag be henne "hålla käften" och bara utföra jobbet så sparar jag en slant!



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Haha, jag verkligen löjligt! Jag kan fan ockås ta betlat för att prata i såna fall!

2010-01-12 @ 10:06:40
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Tess

Hahhahahah Du e för rolig!

Tur att Olles pappa är tandläkare o hans mamma tandsköterska!

Det gäller ju att välja mannen smart;-)

hahahahhahah

Vi ses snart.. Kram

2010-01-12 @ 10:36:27
URL: http://kenzobebis.blogg.se/
Postat av: yalda

Fyfasen vad dyrt det är! Jag har själv tandläkartid nästa vecka o jag fasar för räkningen..mest för att det är så tråkiga pengar.. Hoppas du mår bra i övrigt! Kram

2010-01-12 @ 12:09:53
Postat av: Kusin Mattan

Hej!! Så fin sida du har. / Kram tess lillasyster

2010-01-13 @ 13:26:46
URL: http://www.hellokittyyss,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback