Den eviga frågan

Varje dag frågar man sig själv samma sak och den eviga frågan kommer att fortsätta tills den dagen man dör.
Vissa planerar veckovis, vissa tar kampen varje dag och vissa kör en förbestämd schema.
Men vi går alla igenom det och den eviga frågan lyder så här:

Vad ska vi äta ikväll??


Jag kan inte ha samma rätter alldeles för ofta, jag är den som tröttnar fort.
En periodare kan man nog kalla mig för.
Ibland kan jag planera några dagar i förväg beroende på vad jag har för sorts period.
Oftast bestämmer jag (ja, just det jag...inte ofta Mickael bestämmer middagen här hemma inte) vad som ska tillagas samma dag eller dagen innan och det resulterar i att jag i princip måste handla varje dag.
Inte billigt, I know!
Det beror nog på att jag måste vara sugen på det jag ska laga eller äta och det är inte så lätt att vet vad man är sugen på en lördag om det är onsdag idag.
Alla familjer har nog några specifika rätter som körs ganska ofta och det har vi också såklart men de räcker ju inte och då blir det alldeles för uttjatat.

När man ska bestämma sig för middagen då tar man hänsyn till: tycker jag och mannen om det, tycker barnen om det, hur länge sedan var det vi åt det, är det tillräckligt nyttigt, finns ingridienserna osv.
Det är ett helt projekt att komma på vad som ska lagas till middagen och idag har jag ingen aning om vad jag ska laga. Några tips?

Kommentarer
Postat av: Malla

Ja! Om ni äter kyckling eller fläskfile så har jag tips. Skär antingen kycklingen eller fläskfilen i småbitar på några cm, stek så de får färg. Blanda sen i 2 askar cantadout färskost vitlök/örter, ibland får man blanda i lite matlagningsgrädde om såsen blir för tjock. Färskosten kan vara lite seg-smält med den blir snart till "sås". Låt det buttra tills köttet/kycklingen är klar och servera med ris och sallad. Supergott blir det!



Jag gillar at laga och planera mat, ska ta och lägga upp några enkla recept (vardagsmat) på bloggen tror jag, kanske ngn som nappar! :)

2009-12-16 @ 11:35:01
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Malin

Ja visst är det hemskt! Jag har tyvärr inga tips för jag har total middagside´torka..

Tomtegröt på tub kanske:)

2009-12-16 @ 12:05:17
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Malla

Jösses, vilka fina stavfel jag hade i min kommentar ovan :P Sorry. Buttra skulle ju såklart vara "puttra" hehe.

Hoppas du kommit på ngt gott att laga. Vi gör lövbiff och pommes här idag.

2009-12-16 @ 15:41:32
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Tina

Tack för tipset! Något som jag absolut kommer att testa =)

2009-12-16 @ 19:59:13
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch.. Det där med maten ger mig bara ångest!! Jag är precis som du Tina o bestämmer dag för dag vad som ska lagas. Svårt när man har så många att ta hänsyn till... Jag brukar be mina tjejer göra en matsedel för en vecka o så försöker vi följa den. För att få tips brukar jag gå in på tasteline.com, finns många bra recept där.



Kram på dig!!

2009-12-17 @ 21:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback