Fisförnäma damen!

Igår höll jag verkligen på att explodera! Jag blev så förbluffad över hur en människa kan bete sig.
Jag cirkulerade runt Stortorget efter en parkeringsplats. Efter en sådär 15 minuter kom en kille gåendes och pekade på att han skulle lämna sin parkeringsplats nu, den låg bakom mig så jag började backa men samtidigt kom en annan bil och ställde sig för så det blev lite omöjligt för mig att kunna ta den. Jag hann inte sörja för länge över platsen innan en dam kom gåendes och såg att jag letade och hon pekade oxå bakom mig så ännu en gång fick jag backa för att kunna släppa förbi damen och sedan köra in. Äntligen kände jag!
Där stod jag fint, väntade och blinkade. När platsen blev ledig kom en tant i 80-års åldern och körde rakt in utan att jag kunde stoppa henne. Jag blinkade helljus och tutade försiktigt för att hon skulle märka att jag hade stått där och väntat men hon tittade inte ens åt mitt håll!!
Jag blev ursinnig av sådant respektlöst beteende så jag la i handbromsen och gick ut till hennes bil. Knackade på rutan och hon öppnade dörren.
Sen så sa jag till henne: -Så får man inte göra! Det är inte rätt! Jag väntade på den platsen och nu får du faktiskt backa ut.
Kärringen: -Nej! Det tänker jag inte göra för jag har letat länge efter en plats.
Jag: -Inte lika länge som mig för jag har inte sett din bil förrän nu! Backa, för så här gör man bara inte! Det är repektlöst beteende!!
Kärringen: -Nej! Du kan inte göra något åt det.

Den här damen som satt med sin pälskappa och pälsmössa visste mycket väl att jag stod där och väntade men valde att bete sig på detta sättet. Jag var så arg och chockad att man kunde bete sig så speciellt i hennes ålder.

Jag uppfostrades att alltid respektera äldre men sådana här människor förtjänar definitivt ingen respekt.
Blir man så bitter och elak i hennes ålder att man fullständigt skiter i sina medmänniskor??!
Detta är andra året i rad jag blir utsatt för någon äldre som beter sig så taskigt och nu börjar jag undra är det verkligen sant att man blir klokare med tiden. Tydligen gäller det inte alla isåfall!!


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Grrr, förstår verkligen att du vart arg!!

2009-12-19 @ 10:05:32
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Daniel

Så oförskämt gjort!



Bara för att man e gammal å har rätt till respekt så finns ju en gräns. Det var ju din rätt att få platsen!!



Modigt att dej att säja till iaf!!!

2009-12-19 @ 11:18:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback