Inte längre oskuld!

Idag blev det en del träning.
Först gick jag på bandet i tre kvart och sen provade jag på Yoga, nåt som jag var nyfiken på men samtidigt lite negativt inställd mot.
För det första förstod jag inte riktigt när det tunga började förrän när mina armar började skaka och för det andra vart f-n var mina magmuskler?!
Snacka om att jag fick äta upp mina tankar angående Yoga.... visst är det hård träning!
Efter halva passet var jag nära på att ge upp men jag fick använda all min kraft för att fortsätta och när det väl var dags för avslappning höll jag på att somna, så utpumpad som jag var.
Jag skakade som ett asplöv när jag gick ut från salen.

Kan någon Yoga expert förklara för mig vad som ska hända med sådan träning förutom att man blir vig och får en bra balans?

Till er andra som vågar på er en utmaning: prova Yoga!!
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska dit igen snart, får tänka lite på det.


Några av de övningarna vi gjorde.


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Jennie

Yoga! Är jättebra träning för hela kroppen, stärka ela kroppen, en bonus är att du håller magmusklerna spända under hela passet. Jag älskar yoga. Nu när du provat på det.. så prova pilates =)

Kram

2009-12-08 @ 20:25:37
Postat av: Anonym

Jennie: Jag har redan testat Pilates men jag tyckte att Yogan var jobbigare!

2009-12-08 @ 20:33:32
Postat av: Malla

Jag har bara varit på yoga en gång, det var ett monsterpass på 75 minuter å det var såååååå tråkigt!! hade vart bättre med max en timma...däremot testade jag pilates och det gillade jag mer!

2009-12-08 @ 21:43:48
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Jennie

haha ja, det är jobbigt vilket som, kanske har varit mer och mindre mottaglig de olika passen =).

Yoga är styrka och strech för hela kroppen medans pilates är mer fokuserat på bara bålen, magen och ryggen. Sen finns det ju lättare och mer avancerade pass.

Jag gillar båda två, det är min favoritträning!

Älskar den avslappnade biten med med fokus på andning och avkoppling.

Härligt!

Ha en bra dag,

Kram!

2009-12-09 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback