Tjuvstart

Idag firar vi jul med svägerskan och hennes familj så att kusinerna får träffas och leka.
Julen handlar ju trots allt om de....

Julmaten handlades igår och nu är det bara några enstaka paket kvar.
Hade jag fått bestämma själv så hade alla paket varit färdiga för minst en vecka sen, jag hatar att stressa!
ALLT (nästan allt) jag gör i mitt liv planerar jag därför att då får jag bättre kontroll.
Ni kommer väl ihåg att jag är en kontrollfreak?
Sådant här som skjuts upp av min käre sambo gör att det blir obalans i mitt huvud, inte bra!
Ja, nu får jag bara vara positiv eftersom allt löser sig till slut och för att jag redan har gnällt till honom om det.

Julafton firas alltid hemma hos oss, lättast så pga boendestorlek och pga att bådas familjer ska närvara.
Ikväll ställer jag ut några paket under granen och resten ska in i tomtens säck.
Jag får se om mina två busar kan hålla sig ifrån att tjuvstarta med julklappsöppnandet.

Hur firar ni jul?


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Chuliaha :>

Jag brukar nästan alltid fira jul med stora släkten hos min moster i Umeå.

Alltid lika kul :)

2009-12-23 @ 10:18:46
URL: http://ensvartrosflikka.blogg.se/
Postat av: amanda

fin blogg :)

och hoppas du får en underbar dag imorgon :)

2009-12-23 @ 10:19:22
URL: http://ohmandyy.blogg.se/
Postat av: emelie

Fin blogg :)

2009-12-23 @ 10:27:56
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Helena

Ska hem till mina föräldrar och fira jul. Detta året kommer även svägerskan att vara med oss. Super kul. Önskar dig och din familj en underbar jul och ett super gott nytt år.

2009-12-23 @ 10:36:55
Postat av: Malla

Vi ska vara hos min mor i Metropolen(hålan) Kalix! Det blir jag med man och barnen, syster och hennes 3 tjejer, lillasyster min, 2 småbröder och mormor/morfar. Vi sover över där till juldan trolgtvis. Ikväll kommer vi ha lite julmys här hemma och öppna ngt paket eftersom vi inte vill dra med allt så långt (det är 2 timmars körning till mamma och sen måste man gå en bit eftersom de bor på en ö), jag tror det blir en riktgit mysig jul iår, ÄVEN fast jag dock alltid längtar tills alla denna hysteri är över....

2009-12-23 @ 11:17:56
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback