Morgonpigg?

Här sitter jag med en kopp kaffe i handen och läser nyheterna samtidigt som jag passar på att blogga.
Idag är sista dagen innan tentan imorgon bitti.
Mitt mål är att plugga minst 8 timmar idag, utöver det har jag ju föreläsningar.

Jag läste precis en artikel i Aftonbladet om en kvinna som lejde torpeder för att misshandla sin svärson.
I slutändan backade hon eftersom dottern var gravid, men för att göra hostorien kort:
Torpederna avslöjade planen för svärsonen när kvinnan ångrade sig.
Nu sitter hon i fängelse.
Måste faktiskt säga att det finns extrema anledningar som hade kunnat sätta mig i hennes sits om det kom till mina barn och deras trygghet.
Detta är tydligen en mor som gör ALLT för sitt barn, och här skiljer sig det inte mellan henne och mig.
Jag tror att många andra människor kan komma till det yttersta om de känner att ens barn är i fara.
Då menar jag inte att man ska ta lagen i egna händer men räcker inte lagen till, vad gör man då??
Läs artikeln här


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Jennie

Helt rätt!

Stackars kvinna,

ännu en gång som man ser tafattheten hos det svenska lagsystemet. Så man skäms ibland.

Lycka till med tentan!

2009-10-08 @ 10:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback