Neos nya hobby

Sedan Neo fick sitt Wii Mario Kart spel har han tjatat varje dag efter dagis om han får spela, vissa dagar får han spela små stunder. Vill gärna inte att han ska sitta och spela alldeles för mycket när han bara är 3 år. Nu har han även börjat spela på datorn, det är så himla gulligt att se hans små fingrar på musen men jag är livrädd för att han ska bli en spelnörd. Jag är mycket för att barn ska aktiveras både fysiskt och mentalt. Väldigt svårt att få till en bra balans när det gäller spelande och jag vet inte riktigt hur andra har det. Hur hård ska man vara med regler?? Man får ju inte heller glömma att han tycker faktiskt att det är jättekul med tv- och dataspel och än så länge så måste man sitta med honom när han spelar Mario Kart eftersom han inte riktigt klarar av det själv än.


Det rattas för fullt!!



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Å fort går det så kan dom bättre än mamma och pappa. Det är lite såvrt det där med tv/data-spel (speciellt i vår familj där alla gillar att spela :P) men fabbe brukar spela wii ibland dataspel ibland, han sitter ju dock inte så långa stunder innan han blir lite less. Sen är det lite nyhetens behag för honom, nytt spel, ja då spelar en tag sen kan det gå veckor osv

2010-01-18 @ 22:47:17
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-21 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback