Den perfekta mamman?

Vem är det?? Ingen är väl perfekt i något så varför tror vissa att de är felfria mammor?? Klankar ner på andra och dömer hur andra mammor lever sitt liv?? Är man en sämre mor för att man festar till det då och då? Detta kan jag inte förstå! Alla har vi väl våra fel och brister, men så länge våra barn mår bra så är vi bra mammor enligt mig. Alla mammor vet vilket tufft arbete som ligger bakom uppfostran och just därför är det så viktigt med egentid för föräldrar, speciellt mammor! Vad man sen väljer att göra på sin egentid är upp till var och en att avgöra....... så länge barnet inte far illa åt så är DU den bästa mamman för DITT barn. Egentid för mig då jag är helt ensam, med M, i skolan eller med mina vänner betyder oerhört mycket för mig. Det är då jag kan återhämta mig och leverera det bästa för mina barn. Den mamman som aldrig prioriterar sig själv kanske senare i livet får betala ett dyrt pris såsom t.ex depressioner, ensamhet och utmattning. Glöm aldrig vem du var innan du skaffade barn, den personen dog inte för att du blev mamma. Däremot får man nog lära sig att balansera mellan sina olika roller. Min uppmaning till alla mammor är att sköt om dig själv för ingen annan lär göra det!!
Happy mommy = happy baby!!


Två undebara gossar med en mamma som bryr sig om sig själv oxå!!



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

jag håller med dig till 100%!

2010-06-11 @ 19:38:56
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Linda

Det finns alltid de som påstår sig vara felfria och har åsikter om andra och om hur de är i sin föräldraroll. Men som du skriver, är ingen perfekt.

Alla gör vi våra egna val och inte är man en dålig mamma bara för att man festar ibland. Livet tar inte slut bara för att man får barn, det tar bara lite nya vägar. Sen finns det de som väljer att inte festa, jag är en av dem men det har sina orsaker, men bara därför har man ingen rätt att döma andra.

En mamma som mår bra i sig själv för över den känslan på sina barn.

2010-06-22 @ 20:07:58
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback