Inspirationer!

Vet ni vad jag lade märke till när jag såg SATC-2 filmen?? Den bh:n som Carrie visar i filmen är likadan som jag köpte förra året hos La Leia. Snacka om att man blir stolt, hahaha!! Jag ska defintivt köpa fler Marlies Dekkers (har bara 2st) för de är så otroligt sköna och snygga. Smakar det så kostar det! Jag lovar att inom kort så springer alla med den stilen på bh. Bh:n är inget man längre ska dölja, man ska framhäva och stolt visa upp den på ett stilfullt sätt. Idag var jag inne i butiken och köpte en ny bikini för säsongen, så otroligt söt den är. Ska ta en bild på den så att ni får se. Vad ska jag säga?? Erika kan sin grej!!

 
Några modeller från Marlies Dekkers.

Läste en rolig grej på en väns blogg! Hennes väninna har fått en liten flicka som ska heta Perla. Precis som min väninna Parisas dotter...... Parisa blev ju såklart väldigt smickrad att de tyckte om namnet och valde den till sin dotter. Jag blev lite nyfiken på den tjejen som valde namnet och gick in på hennes FB för att kolla om hon hade skrivit något om namnet, det hade hon. Tyvärr så framkom det inte att de hade blivit inspirerade av Parisa, hoppas bara att de gör det i framtiden om så är fallet. Jag tycker att det är jätteroligt att man blir inspirerade av varandra men våga stå för att det var någon annans idé så att den personen får berömen och inte du.

Idag är en solig och härlig dag, har övertalat M att vi ska sätta oss på en uteservering med pojkarna o äta ikväll. Borde kanske frågat huliganerna istället, det e ju ändå de som bestämmer om det ska bli trevligt eller ej.......
Vi har inte bestämt oss för var, några tips??



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Ronya

Det finns 158 kvinnor i Sverige som heter Perla. Så det kan ju vara så att denna person hittade namnet någon annanstans åxå. Fast det jag egentligen ville skriva var att Perla är ett jättesött namn! :)

2010-06-04 @ 14:42:10
URL: http://ronyaponya.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hehe Tina



Jag tror inte Madde har blivit inspirerad av Parisa ang. namnet.

Jag tror att det kommer från hennes uppväxt då hennes mamma ofta kallar sina flickor Perioka (eller hur det stavas) som betyder pärla på polska!



Men visst är det ett fint namn !! :-)



2010-06-04 @ 17:10:29
Postat av: Tina

Jag hade inte heller kanske trott att det kom ifrån Parisa om det inte vore för att Therese skrev det i sin blogg efter att hon hade läst det på min blogg....vilket sammanträffande annars! ;-)

2010-06-04 @ 19:34:24
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej Hopp.. Trodde faktiskt först att det var från min blogg, ,men Madde berättade att hon läst det i en MAMA tidning och att det då betydde likadant på polska...

Bara ett kul sammanträffande..

Men det är ett fantasiskt namn!!

Funkar ju jättebra även på svenska, läste i en tidning om en som hade en Perla och en Glimra, och dom var helsvenska..

Så det funkar ju bra..

Kram

2010-06-04 @ 20:12:00
Postat av: Tina

Jaja, som sagt vilket sammanträffande =)....jag skrev att det är ett persiskt namn och då syftade jag INTE att det är för Iranier only, men mer vilket ursprung namnet har.

2010-06-04 @ 20:39:23
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Candie

Spelar det seriöst nån roll vem som får berömmet? I högstadiet gjorde det kanske det men är det verkligen en så big deal att man ska blogga om det? Tror att Madde är den enda som vet vad och vem som inspirerade henne.

2010-06-05 @ 11:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback