GIRLS

Ett stort GRATTIS till alla mina medsystrar på denna jord..... idag är vår dag!
Du kan visa det enkelt genom att göra eller säga nåt snällt till en annan tjej.
Det kan vara: väninna, syster, dotter, fru, mamma, eller vilken främling som helst.
Glöm inte att skänka en tanke till alla dina medsystrar som varje dag kämpar för sin överlevnad eller frihet! 




Ps. Ni får gärna skriva en hälsning till någon som jag sen publicerar på bloggen, eller så kan ni skriva och berätta om ni har gjort något speciellt för någon idag eller om någon har gjort något speciellt för er.


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Ja grattis till oss! jag vet inte om du fick min kommentar igår, jag skulle vilja ha receptet på den sista bilden du hade, av kyckling, det såg så gott ut!



Och angående kvinnodagen så fyller en god vän till mig 30 idag, jag har gästbloggat i hennes ära på hennes bligg då hon är i Thailand. Även min lillebror fyller år idag - 22 :D

En bra dag!

2010-03-08 @ 09:04:45
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: G

Hej Tina!



Jag har just sett filmen:



"The stoning of Soroya M"



Det är en fruktansvärt grym film, men den griper tag om ens hjärta och får en att vilja göra något för kvinnor och människor i världen som inte har rätten till sin frihet eller sitt liv.



Så jag ber dig med detta: Uppmärksamma denna film.



Då det är en verklig historia som kan upplysa och undervisa så har den visats på skolor vilket jag tycker är bra, för denna film berörde mig minst lika mycket som "Schindlers list".



Jag önskar dig en riktigt bra dag.



Med vänliga hälsningar.



G

2010-03-08 @ 10:43:55
Postat av: Artemis

Äntligen ett blogginlägg som handlar om alla kvinnor och inte enbart mammor! Tack! Jag har känt mig utanför hela dagen för allt jag läser verkar mest handla om alla dessa mammor, de har ju egen dag, idag är det för alla kvinnor ju, eller?

Eller är kvinnor utan barn inte lika mycket värda? Det känns verkligen så ibland...

2010-03-08 @ 19:49:10
Postat av: Tina

Hej!

G: Va kul att se att du är tillbaka ;)

Jag ska faktiskt kolla upp filmen lite närmare, tack för tipset!



ARTEMIS: Du har så rätt så! Idag handlar det om alla med det kvinnliga könet.... oavsett vilken roll man har. Du är lika viktig och speciell som alla andra. Bra att su säger ifrån, för det kan vara en väckarklocka för andra.



Kram



2010-03-08 @ 21:25:54
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback