The stoning of Soraya M

Kvinnor, tjejer, systrar , mödrar, döttrar och väninnor..... det är alla vår plikt att öppna munnen nu!
Under all historia har kvinnor alltid varit mest utsatta pga vår brist på fysiska styrka. Överallt runt om på vår jord utsätts varje dag miljontals kvinnor för smärta och orättvisa! Vem ska höja sin röst för oss??! Jag lider med mina medsystrar som inte får samma möjligheter som jag, men en sak kan VI göra: Sprida sanningen!! Låt ingen gråta förgäves, låt ingen såras förgäves, låt ingen dö förgäves!!
Jag vägrar stå och titta på men min röst är inte lika mäktig som den kan vara tillsammans med era.
Att titta på denna filmen kommer att få dig att sprida någons smärta som numera är oförmögen att kunna göra det själv.
Varje dag läser man hur flickor säljs som slavar och utnyttjas, hur kvinnor blir syraattackerade, avrättade och mördade. Om jag vore en av de flickorna eller kvinnorna hade min största önskan varit att någon uppmärksammde den orättvisa som jag utsattes för!!
Vi kanske inte är fysiskt lika starka som männen MEN den styrka vi besitter tillsammans kan få jorden att gunga.

The stoning of Soraya M visade mig inget som jag inte visste innan men denna filmen har ett budskap ut till världen. Hjälp till att sprida den!!!



Mitt i filmen vände sig Mickael till mig med tårar i ögonen och sa: "jag vill aldrig mer se en sådan här film igen!"
Knappt att jag kunde prata svarade jag honom: "detta är ingen film, det här är på riktigt! Det här utsätts våra medmänniskor för!"
Det här var det hemskaste som jag och Mickael har tittat på och jag kan garantera att INGEN kan gå oberörd ifrån denna filmen!!


xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Evelina Forsberg - bloggen ttyp alla älskar :**

fin blogg. :)

2010-03-12 @ 09:56:19
URL: http://evelinaeforsberg.blogg.se/
Postat av: G

Hej Tina!



Jag håller med dig fullständigt, den är rent "svår att se", för den är så hemsk. Och som du säger så visste man ju innan att sånt här förekommer, men man blir varse om verkligheten på ett helt annat sätt när man sett filmen - så var det i alla fall för mig.



Jag har själv ingen blogg, så jag är väldigt tacksam över att du tog vara på mitt tips - för jag tycker att ju fler som ser den filmen, desto fler kommer att reagera på hennes öde i någon form.



Jag hoppas att många som läser ditt inlägg om Soroya, i sin tur sprider det vidare på sina bloggar, för något vi alla kan hjälpa till med är att sprida kunskap - och som sagt, så länge folk fortsätter att se filmen så kommer Soroya och det som kvinnor utsätts för, aldrig glömmas bort.



Mvh



2010-03-12 @ 11:03:13
Postat av: Artemis

Jag vågar inte ens titta på filmen... Men jag tänkte ändå skriva en kommentar för att visa mitt stöd (om det nu hjälper något alls...)

Tillsammans blir vi starkare, vi måste orka se längre än vårt eget liv. Det är inte lätt alla gånger, när man mår dåligt så bryr man sig men orkar inte. När man mår bra då orkar man men bryr sig inte. Vi får väl göra så gott vi kan helt enkelt...

Kram!

2010-03-12 @ 12:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback