Är det bara jag?!

Hmmm...... en grej som jag har funderat på de senaste dagarna är att varför går man runt och säger "jag älskar dig" när man egentligen inte gör det. För mig är älska- ordet något väldigt starkt och djupt medans för vissa andra är det något som man bara kastar ur sig när man känner för det.
Har ni inte funderat på det? Hur lätt vissa kastar ur sig dessa ord?
Ta t.ex en man som säger att han älskar sin fru, sen blir han tagen på bar gärning när han är otrogen. 
Eller en person som säger att den älskar sin vän och sedan går bakom ryggen på den. Är detta rätt sätt att älska någon eller är det bara att dessa personer inte riktigt vet var ordet betyder??? Jag V I L L inte bli älskad så av någon, jag hoppas att ingen av er heller vill det. Kärlek för mig är något äkta och rättvist, något som inte gör ont. Så fort ni känner någon som påstår sig älska er är oärlig, falsk och gör er illa så spring så fort ni kan. Ni ska inte tolerera sådant av någon! Det finns alltid någon som uppskattar och älskar er för den ni är!

Mitt motto: "Det krävs en riktig vän för att få en vän"

Ha en underbar kväll för det ska jag ha! Massa lördagsgodis framför mig!

Ps. Idag var jag på ett affärsmöte, och det verkar som något spännande är på väg för mig.



xxx Tina

Kommentarer
Postat av: Malla

Hej och så kul att du är tillbaka! :D (jag ligger efter i läsningen)

Nädu, utnyttja "älskar dig" det gör jag inte och hoppas att ingne ska göra så mot mig heller.



Hoppas du har en fin kväll, kramen!

2011-03-12 @ 21:59:49
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: desse

Tjena gumman.. skönt att du e tillbaka:)saknat ditt bloggande... håller helt och hållet me folk missbrukar absolut det ordet allt för ofta..kraaam

2011-03-13 @ 16:29:12
Postat av: FATIMA

Fool me once shame on you... Fool me twice shame on me... Man lär sig av sina misstag ;)

2011-03-13 @ 22:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback